Salgsoptimering handler om at øge din virksomheds omsætning gennem en bedre forståelse af dit marked, dine kunder og markedsposition. Vi vil opbygge en effektiv salgsproces, der giver dig en bedre forudsigelighed og service som vil danne grundlaget for din fremtidige vækst.
Din virksomheds kan øge omsætningen med op til 25% ved at øge konverteringsraten med 1%. Konverteringsraten vil blive løftet med en effektive salgsproces og salgsmetoder, og vi vil skabe størst mulig forudsigelighed og systematik i dit fremtidige salg samtidig med at din virksomhed bliver mere profitabel.
En effektiv salgsproces udgør fundamentet for vækst i enhver virksomhed.
Vi har over 30 års erfaring med salgsoptimering, heriblandt at designe, udvikle og etablere top-præsterende salgsprocesser for små og mellemstore virksomheder. En undersøgelse fra Harvard Business Review viser, at virksomheder, der har en struktureret salgsproces, oplever en 37% større sandsynlighed for at generere et salg.
Forsberg & Co udfører salgstræning og etablerer salgsprocesser, som er afprøvet succesfuldt i mange brancher og med et videnskabeligt fundament. Salgstræning der kun har et eneste mål: At gøre det markant lettere og hurtigere for dig og din virksomhed at sælge dine ydelser til nye kunder samt lettere at gensælge til eksisterende kunder.
Vi kan hjælpe dig og din virksomhed på en række områder:
Via en række værktøjer og modeller analyserer vi din virksomheds nuværende salgsproces for at identificere salgsprocessens interne svagheder og styrker samt eksterne trusler og muligheder.
Dette udmønter sig i en kortlægning af din virksomheds nuværende salgsproces for at identificere de elementer der kan og skal arbejdes videre med, og de elementer der skal erstattes med noget nyt og bedre.
Din konnverteringsrate er fundamentet i dit salg, og vi har en række metoder til at øge den gennem bedre markedsføring, prisoptimering, strukturerede processer mv.
Konverteringsrater er et værdifuldt mål i salgsprocessen, som giver indblik i, hvor effektive dine salgsindsatser er. Vi kan påvise, hvilke initiativer du kan ændre for at øge dit salg.
Det er helt centralt at have en optimal præsentation af dine ydelser, hvor der er fokus på opbygning af tillid og fokus på, hvad dine kunde opfatter som har høj værdi. Vi vil finde de egenskaber der er vigtigst og præsentere dem på den mest hensigtsmæssige måde til gavn for din omsætning og brand.
Salgets ABC er “Always Be Closing”. Vi vil forbedre dine evner til, hvordan du overbeviser potentielle kunder og konverterer dem til betalende kunder uden at optræde hverken aggressivt eller manipulerende.
Vi vil hjælpe til, at markant flere ”første gangs”-kunder bliver loyale kunder, der vender tilbage og køber af dig igen og igen.
Salgsoptimering af din virksomhed vil i sig selv være yderst værdifuld, da undersøgelser viser, at 50-80 % af alle ”første-gangs”-købere aldrig vender tilbage og køber igen!
Hvordan du sikrer, at markant flere kunder henviser deres venner, familie og kollegaer, hvilket er centralt i en optimal salgsproces, da undersøgelser viser, at henviste kunder er over 15 % mere profitable. Det er bevist, at den mest tillidsvækkende måde, at få nye kunder på, er via henvisninger fra eksisterende kunder. Dette sociale bevis er nøglen til at skabe loyalitet.
Vi kan hjælpe dig med at identificere og måle de rette salgs-KPI (Key Performance Indicators), og efterfølgende udføre de dybdegående analyser, så den rette salgsindsigt bliver tilgængelig for dig og din virksomhed.
Dette vil skabe en effektiv salgsproces med størst mulig forudsigelighed for dit fremtidige salg, hvilket vil sikre dig optimal vækst i lang tid fremover.
Forsberg & Co kan hjælpe dig og din virksomhed med salgsoptimering baseret på gennemtestede salgsmetoder, der tager afsæt i videnskabelige studier.
Vi ser frem til at høre, hvordan vi kan hjælpe med at løfte din salgsproces op på et helt nyt niveau.
Salgsoptimering indebærer strategier til at forbedre salgsindsatsen gennem analyse af processer, effektive teknikker, salgstræning, bedre kommunikation med kunder og målrettet markedsføring.
En salgsoptimeringsproces involverer normalt analyse af salgsstrategier, identifikation af svage områder, udvikling af målrettede løsninger, implementering af forbedringer og løbende overvågning af resultater for at sikre effektivitet.
Succesen af salgsoptimering måles gennem målbare KPI’er som salgstal, konveteringsrater og kundetilfredshed. En forbedring i disse områder indikerer, at tiltagene har en positiv indvirkning på salgsresultaterne.
Udfyld nedenstående, bliv kontaktet og lad os aftale nærmere.
Du tilmelder dig samtidig vores nyhedsbrev.